lördag 12 september 2015

" näääää, inte ännu! Jag vill sova mera "

I morse då väckarklockan (jojo telefonen alltså, har inte någon skild väckarklocka. Har någon det nuförtiden månne?) började pipa ville jag bara slänga ut den genom fönstret, dra täcker över huvudet och somna om. Kändes riktigt motigt att släpa sig upp från sängen, med våld trycka i sig frukost och byta om till träningskläderna. Men jag hade ju bestämt mig, och så hade vi bestämt träff med Lelle. Så det var bara att BITA IHOP, dra på sig skorna och traska iväg till bilen. Väl i bilen satte jag musiken på hösta volym och DÄR började fiilisen stiga lite igen. Med låten "fan va bra!" dånande från högtalarna styrde jag sedan iväg mot gymmet, via Lelle.


Dagens pass var först 50 min pump, följt av 30 min HIIT (högintensiv intervallträning) och tillslut 30 min Roller. Alla pass var roliga och speciellt HIITen var riktigt svettig, som vanligt alltså. Men jag har lite problems med den där sista 30 minuters passet. Roller, man använder sig alltså av en "foam roller", en såndän "KORV" som finns på de flesta gymmen skulle jag tro, och rullar den sen över olika muskelgrupper. Det gör så in i helsikes ont (vilket indikerar att det verkligen behövs..) och jag hinner bli lite uttråkad innan det är klart. Jag är ju van att det ska vara FART, SVETT och FLÅS på gymmet. Lider säkert av någon lindrig form av koncentrationsstörning, för jag KAN INTE bara ligga där och tänka på ingenting. Kommer på en massa "viktiga" saker som jag kunde säga till Lelle t.ex. eller så börjar jag tänka på helt någo annat och glömmer bort att t.ex. byta sida. Efter ett tag började jag snegla på vad Lelle höll på med och det slutade med att vi småfnittrade mer eller mindre de sista 15 minuterna. Hoppas att vi intre störde någon annan, HÄRREGUD ändå, vi är ju liksom inte 12 år längre! Skärpning till nästa vecka, då SKA jag bara kolla ner i mattan och inte röra en min. Borde börja träna yoga, tror att det skulle vara riktigt BRA för mig.


 Hur som helst är det riktigt skönt att börja lördagen med träning (skönt nu då det är över, då jag duscha och ätit lunch alltså!), nu är jag ju liksom klar för idag och har HELA eftermiddagen och kvällen på mig att göra annat. Vad det blir får vi ännu se, inga stora planer för dagen har vi ÄNNU i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar