måndag 7 september 2015

FAN va BRA!

Förstår ni hur skönt det är att vara "normal" igen? (för dom intresserade kan jag ju meddela att mensen kommit nu så inga preggospekulationer behövs..) Att faktiskt tycka om människorna i sin omgivning är ju så mycket roligare än att bli irriterad på allt. EN FUCKING VECKA med PMS delux var faktiskt jobbigt, förjävligt om vi skall vara helt ärliga. Denna måndag har bara varit så bra. Alltså jag förstår ju att det är JAG, som idag inte bara velat dra täcket över huvudet och sova i 100 år utan typ vara glad och trevlig istället, som varit sådär extra bra. Hahaha, det var ju det där med ödmjukhet också. Nåja men lunch med Lelle, och middag också faktiskt. Lite kaffe och kalasrester där emellan, om nu någon antecknar. Jag fixade pann(G)kaka till kidsen, #åretsbästamamma (för just pannkaka är ju JÄTTE svårt att laga..

unnade mig själv lite måndagsrosor, bara för att jag är så bra :)

Och sen nu på kvällen var det äntligen dags för lite träning igen. Förra veckan var på inget vis någon katastrof, varken tränings eller mat mässigt, men det var långt ifrån den bästa veckan. Främst handlade det om min egna inställning, hade nog bara en bottenvecka på alla plan. NU känns det verkligen som att en SUPER vecka kickats igång. Som vanligt nu på måndagar så blev det först en timme pump och sen en HÄRLIG timme zumba. Tycker så mycket om dessa pass att jag kunde skriva långa kärleksförklaringar till dem. Men det är väl knappast någon som orkar läsa dem. 

Liksom: 

Kära pump, du får mig att kämpa fast jag är trött, du får mig att känna mig stark och duktig. När jag är med (haha tänkte skriva PÅ men det lät lite för snuskigt..) dig utvecklas jag och blir bättre och bättre..

Kära Zumba, du får mig att känna mig som en riktig latino kvinna. Du får mig att tro att jag KAN dansa och att jag ser riktigt sexy ut då jag gör det. Du får mig att träna i en helt timme utan att jag ens märker det själv..

Nej vet ni vad, man är nog för trött för att blogga om man börjar skriva kärleksbrev till sina gympass. Nu ska jag slänga mig i sängen och kolla dagens avsnitt av paradise hotel. #bästa saken med hösten!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar