torsdag 10 september 2015

En torsdagslista

Jag ramlade över denna lista inne på Sandras blogg, och hon hade i sin tur hittat den inne på Lillemors blogg. (kika in på deras bloggar, jag gillar båda!) Det passar ypperligt med en lista idag, eftersom jag suttit och stirrat på ett tomt inlägg nu i 30 minuter typ. Känner mig lite tom i huvudet, så då är det lättare med en lista.
1. Var är din mobiltelefon?
Den ligger bredvid min dator här på matbordet. Eller NEJ det är min tillfälliga telefon som gör det. Min kära kära iPhone 6 är på reparation, ni minns kanske att jag tappade den i golvet och hela skärmen sprack.. Så min riktiga telefon är hos ÄPPELDOKTORN just nu.
2. Var är din andra hälft?
På jobb, men mer specifikt än så kan jag inte säga. Han kan vara här ute på gården eller så är han helt någon annan stans. Då det gäller Anton så vet man sällan.
3. Ditt hår?
Ja, jag älskar mitt hår. Det är TJOCKT, det har en helt ljuvlig färg just nu. Det är rakt, det är långt och det mår bra. #ja jag gillar mitt hår, lev med det!



4. Ditt humör?
Känns relativt stabilt just nu, men så är jag ju ensam hemma just nu också, har just druckit kaffe och ätit en lugn och skön frulle. ( Saga sover ute i vagnen, om någon blev orolig för hennes del ) Lite orolig över att jag kanske håller på att förlora kampen mot att inte bli förkyld i höst.
5. Din dagsplan?
Inga stordåd inplanerade idag inte. Adam skall hämtas från dagis, det måste städas lite här hemma (sällan!) lunch och middag skall lagas (fast ena av dem får bli gårdagens soppa) och ikväll är det dags för dubbelpass på gymmet. Ikväll blir det spinning och sedan step&box. Känner på mig att jag kommer bli förkyld snart, så tänker köra riktig jävla hårt idag så kan jag vila i helgen sen.
6. Det bästa du vet?
Om vi inte tar det mest självklara, min sjukt härliga familj (som jag älskar över allt annat på denna jord blablabla.. ni vet) så är nog det bästa jag vet att hoppa i bilen och sätta på musiken RIKTIGT HÖG och styra kosan mot GYMMET. Att hoppa ur bilen, gå in i gymmet och känna den där fiilisen som nästan alltid är där. Hälsa glatt på alla jag känner, byta om och sedan KÖRA RIKTIGT HÅRT! Att få umgås och träna med "mina gymtjejer" är nog det bästa jag vet!



7. Din dröm i natt?
Pratade ju redan igår om mitt giftas sug, hahaha inatt drömde jag då att det var dags. Men såklart sket sig typ allt, det var ju en dröm. Jag hade inte någon klänning, jag började gråta över det så att hela min sminkning blev förstörd. Kyrkan var dubbelbokad osv osv. Det roliga i drömmen var nog att mitt i bröllopsfesten kommer Diana från gymmet in, klädd i träningskläder och börjar dra en zumbatimme. För att få folk att börja dansa, det var ett fungerande koncept. Ska lägga det på minnet inför bröllopet! hihihihi..
8. Ditt livsmål?
Det är nog familjen, så delvis har jag nått mitt livsmål redan. Jag har två fantastiska barn och en helt ok sambo. HAHAHAHHA skojade bara, Anton är den bästa människan på jorden, seriöst alltså han står ut med att bo med mig. Och till och med gillar mig, nej vetni det gäller nog att hålla i honom HÅRT!



9. Rummet du är i?
Köket
10. Din hobby?
Träna (no shit liksom) blogga (ännu mera no shit) och umgås med mina vänner.
11. Din skräck?
Att jag eller någon annan viktig människa i mitt liv ska få cancer och dö. Största skräcken är såklart att det skall hända något åt barnen, önskar av hela mitt hjärta att dom skall få vara friska och lyckliga.
12. Var vill du vara om sex år?
HÄRREGUD, om 6 år är jag 30!! OMG, fick en microålderskris här i min ensamhet. Var vill jag vara då jag är 30 då? Jag tror att jag kanske är hemmamamma igen då, med kull nummer två. Hihihi, låter som nå hundvalpar typ. Men har tänkt att det kunde vara riktigt passligt med en liten bebis sen då Adam skall börja skolan typ. Om 6 år är det i och för sig Saga som börjar skolan och Adam går redan på 3 an. Nej vet ni va, jag får verkligen lite ångest av att tänka såhär. Okej, skärpning nu. Jag vill bo kvar i vårt hus, jag vill att det skall vara mer renoverat än det är nu. Jag vill att vår bastumökki ska vara klar, att jag hittat ens ett litet intresse för vår gård och orkat fixa lite här också. Jag vill också att jag fortsatt träna och är i mitt livsform. (fungerar ju int så bra om jag skall vara hemma med en bebis också, men hej vi får se!)



13. Var var du igår kväll?
Ut och gå med Karin, i parken och sedan hemma i sängen och kollade på PH. Ja vi var via butiken också.
14. Vad är du inte?
Tålmodig, nej inte ens lite. Vill jag ha något skall det vara NU, helst igår. 
15. En sak du önskar dig?
Ett nytt badrum, helt nu genast utan att behöva renovera det TACK!
16. Var växte du upp?
I Jeppis, vestersundby-hoodsen. Vete fan vad det området heter egentligen men vi bodde på vestersundsbyvägen och jag gick i Verstersundsby skola. Så vi kallar det så. Där var riktigt trevligt och vad jag mins så trivdes jag bra. 
17. Det senaste du gjorde?
Laddade kaffekokaren, det behövs lite mera av den ädla drycken för att jag skall hållas vaken idag. ( varför är jag så DUM att jag kollar studioParadise mitt i natten EFTER PH avsnittet? )
18. Dina kläder?
Jeans, en svart tröja med en vit stjärna på. INGA träningskläder, det händer sällan då jag bara är hemma.
19. Din tv?
Är svart.
20. Din dator?
En MacBook Air. Jag ÄLSKAR DEN, enda problemet är att den är full, men det är mitt fel och inte datorns. Har för många bilder, filmer och annan crap på datorn.


21. Din bästa ägodel?
Min telefon, seriöst har inte riktigt ett hälsosamt förhållande med den. Den är lite för viktig nog, "my precious"
22. Saknar någon?
Min fammo och faffa, alla kompisar som jag inte hinner träffa av olika orsaker.
23. Din bil?
Vi bytte ju bort våran gamla ford här för ett tag sedan och cruisar nu runt i en VW Passat. I LIKE!
24. Något du inte har på dig?
Kjolar tydligen, äger inte en endaste en just nu. Vet inte helt varför det blivit så, har inte något emot kjolar egentligen.
25. Favoritaffär?
Intersport, Stadium och H&M då det gäller mig själv. Polarn o Pyret och Kappahl då det gäller barnen.
26. Din sommar?
Den bästa sommaren hittills. Mycket blev inte alls som planerat, MEN jag har lärt känna så många fina och viktiga människor denna sommar och dem skulle jag inte vilja vara utan. Sen sken ju solen lite för lite, Anton jobbade lite för mycket och jag åt lite för mycket jordgubbar.



27. Älskar någon?
Min familj, min släkt och mina äskade vänner <3
28. Favoritfärg?
Rosa, grått, mintgrönt, vitt.
29. När skrattade du senast?
Igår kväll då Adam och lilla m försökte jag Leo hunden och lilla m kiknade av skratt. Oj vad söta dom var <3
30. När grät du senast?
Sådär fulgrinade så att tårarna sprutade och snoret rann, då var det kvällen som jag saknade fammo lite extra. Sådär att det i ilskan kommer någon tår, i förrgår typ.

1 kommentar:

  1. Nå va du e ung, vilken chock för mig som läst din blogg en tid - trodde du var typ lika gammal som mig! ;) Själv e jag 30 år och tvåbarnsmamma, tänkte trilla av stolen när jag läste att du blir 30 först om 6 år! :D

    SvaraRadera